روش استفاده از رنگ های اپوکسی

مقدار رنگ اپوکسی مورد نیاز برای پوشش یک متر مربع از مکان مورد نظر به ضخامت 150 میکرون 250 گرم رنگ اپوکسی مورد نیاز می باشد.
و برای استفاده از رنگ های اپوکسی ابتدا سطح زیر کار باید عاری از هرگونه چربی ، گرد و غبار ، رنگ قدیمی ، رطوبت و ذرات سست گردد در صورت ناهموار بودن محل های مورد اجراء و در صورت نیاز در سطح های مورد نظر نیاز به استفاده از بتونه اپوکسی می گردد.
نکات مهم:
– استفاده از پرایمر پیش از اجراء رنگ در افزایش دوام و بهبود کیفیت رنگ بسیار موثر است.
سپس دو جزء رنگ را داخل یک میکسر حداکثر 200 دور در دقیقه ریخته و تا حصول اطمینان از اختلاط کامل عمل میکس را حدود 2 الی 4 دقیقه ادامه دهید.
– همیشه آن مقدار از مواد را با هم ترکیب نمائید که نهایتاً تا 15 دقیقه مورد استفاده قرار بگیرد.
– از آنجا که واکنش دو جزء یک واکنش گرماز است دمای محیط روی سرعت پخت بسیار مؤثراست.
– به هیچ وجه مواد را پیش از مصرف در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
– به هیچ وجه برای رقیق نمودن محصول از حلال استفاده نشود ، در صورتیکه دمای محل اجراء سرد باشد ، اجزاء سازنده رنگ اپوکسی ممکن است کمی سفت شود ، لذا برای سهولت اختلاط و اجراء بهتر است مواد را پیش از مصرف در محیط گرم قرار دهیم ، تا با نرم شدن اجزاء سازنده عمل اختلاط و اجراء تسهیل گردد .
– به هیچ وجه برای گرم کردن از شعله استفاده نشود .
تمامی این نکات به صورت کلی در بخش محصولات سایت شرکت برای هر محصول آمده است.
رنگ های اپوکسی

یکی از انواع رنگ اپوکسی :

رنگ اپوکسی گلاس فلیک بعنوان یک پوشش مقاوم بر پایه رزین اپوکسی بدون حلال که با (GLASS FLAKE) تقویت شده است وبهمراه دیگررنگدانه هاي ضد خوردگی ، تولید وعرضه می گردد.این رنگ مقاومت عالی در برابر رطوبت،آب، محیط هاي قلیایی و اسیدي و سایش و ضربه دارد.
در زمان استفاده از رنگ اپوکسی گلاس فلیک به عنوان یک پوشش بسیار مناسب جهت سطوح داخلی مخازن نفت خام ، گازوئیل و تجهیزاتی که به صورت IN DOOR در برابر خوردگی شدید قرار دارند استفاده میگردد.
روش مصرف رنگ اپوکسی گلاس فلیک به این صورت می باشد، که ابتدا جز A را بوسیله همزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد. سپس جز B را به آن اضافه نموده و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده و پس از آن حدود 20 دقیقه به مخلوط اجازه داده تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد. هم اکنون رنگ اپوکسی گلاس فلیک آماده اجرا می باشد. با توجه به عمر مفید رنگ بعد از اختلاط، رنگ آماده شده را در دمای 25 درجه حداکثر تا 40 دقیقه ساعت مصرف نمایید.
آماده سازي سطح : حداقل درجه تمیزي سطح مورد نیاز بر اساس استاندارد سوئدی ISO 8501-1 ، SA 2½ ، یا SA3 می باشد. حداقل میزان زبري سطح 75 میکرون میباشد.
لیست رنگ های اپوکسی بشرح زیر می باشد :

رنگ اپوکسی رویه ( دوجزئی)
رنگ اپوکسی میانی ( دوجزئی)
رنگ اپوکسی آستر( دوجزئی)
ضد زنگ اپوکسی ( دوجزئی)
زینکریچ اپوکسی یا اپوکسی غنی از روی
کولتار اپوکسی ( دوجزئی)
یکی از رنگ های اپوکسی به نام پرایمر کف اپوکسی این پرایمر بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده پلی آمید بهمراه افزودنی هاي خاص، تولید و عرضه می گردد .که با توجه به گرانروی مناسب و خاصیت نفوذ، دارای قدرت تر کنندگی بالا در پروفایل های ایجاد شده سطوح اجرایی مورد نظر می باشد و با توجه به طراحی خاص خود دارای چسبندگی بالا به انواع سطوح فلزی، بتنی، سنگی و … می باشد و می توان از آن به عنوان مناسب ترین پل های ارتباطی بین سطوح زیرکار و لایه های بعدی نام برد.
مطالب بیشتر در خصوص رنگ اپوکسی
از جمله پوشش های پر مصرف اپوکسی میتوان به پوشش های زیر اشاره کرد :

– پرایمر سه جزئی زینک ریچ اپوکسی
– پرايمر اپوکسی زينك فسفات
– اپوکسی مياني MIO
– رنگ رويه ي اپوکسی
– كفپوش اپوکسی
– كفپوش اپوكسي آنتي‌استاتيك
شرکت رانا کیمیا فام با برخورداری از کارشناسان با تجربه و تکیه بر دانش فنی روز دنیا و دارا بودن تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی محصولاتی را تولید کرده که کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسبی داشته و رضایت مندی مشتری را فراهم آورده است .
رﻧﮓ رویه اﭘوﮐﺳﯽ فنولیک ﭘﻠﯽ آمین ﺑﻌﻨﻮان ﯾﮏ رﻧﮓ اپوکسی روﯾﻪ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ رزﯾﻦ اﭘﻮﮐﺴﯽ ﻓﻨﻮﻟﯿﮏ و ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﭘﻠﯽ آمین می باشد که ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻧﻮاع ﭘﯿﮕﻤﻨﺘﻬﺎ در ﻓﺎم ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻮﻟﯿﺪ می شوند، و مقاومت بسیار بسیار خوب در مقابل ﺿﺮﺑﻪ و ﺷﺮاﯾﻂ ﺳﺨﺖ دارﻧﺪ. وﻟﯿﮑﻦ در ﺑﺮاﺑﺮ، رﻃﻮﺑﺖ، ﻋﺮﺿﻪ می گردد. این رنگ ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﺧﻮﺑﯽ در ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ اﺷﻌﻪ UV ندارند .
رﻧﮓ رویه اﭘوﮐﺳﯽ فنولیک ﭘﻠﯽ آمین ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ رﻧﮓ اپوکسی ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻨﺎﺳﺐ برای استفاده ﺳﺎزه ﻫﺎي ﻓﻠﺰي ﻧﺼﺐ ﺷﺪه در ﻣﺠﺘﻤﻊ ﻫﺎي ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﻧﻈﯿﺮﺧﻄﻮط ﻟﻮﻟﻪ و اﻧﺘﻘﺎل، ﻣﺨﺎزن ، و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﮐﻠﯿﻪ ﺳﺎزه ﻫﺎي ﻓﻠﺰي در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺳﺎﺣﻠﯽ و OFF SHORE استفاده می گردد.
اپوکسی گروت

این مخلوط بعنوان یک پر کننده بر پایه رزین اپوکسی بدون حلال و سخت کننده پلی آمین به همراه پودرهای میکرونیزه تولید وعرضه می شود . از مشخصات این مخلوط سهولت اجرا ومقاومت در برابر مواد شیمیایی و مخرب و مقاومت در برابر نیروهای مکانیکی و چسبندگی فوق العاده به سطوح بتنی می باشد.از این پوشش به عنوان ترمیم کننده جهت خلل و فرجهای عمیق و شکستگی کف بتنی یا سطــوح سیمــانی کارخانجات و ادارات سالن تولید واحدهای تولیدی و آزمایشگاهها وبیمارستانها و سالنهای تولید مواد غذایی و غیره و همچنین مواقعی که مقاومت به حلالها و مواد شیمیایی و مکانیکی نیاز است ، استفاده می گردد.
در زمان مصرف ابتدا جزA را بوسیله همزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد سپس جز B را به آن اضافه نموده و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده وپس از آن حدود 20 دقیقه به مخلوط اجازه داده تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد. هم اکنون رنگ آماده اجرا می باشد.
و همچنین سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگی از قبیل گرد و غبار گریس روغـن و غیره باشد.
برای رنگ آمیزی دمای محیط می بایست بین 10 تا 40 درجه سانتی گراد باشد.دمای سطح می بایست 3 درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد.رطوبت نسبی می بایست کمتر از 80% باشد.

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزي
1- دماي محیط می بایست بین 10 تا 40 درجه سانتی گراد باشد
2- دماي سطح می بایست 3 درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد
3- رطوبت نسبی می بایست کمتر از 80% باشد